Nieuwsdossier: websuper Picnic

Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys, alsmede serie-entrepreneur Michiel Muller en oud-marketingdirecteur Bas Verheijen van AH en C1000 lanceren de nieuwe websupermarkt Picnic. Na een testfase in Amersfoort zal de online supermarkt verder worden uitgerold.

Klanten bestellen via een app, de boodschappen worden verzameld in Nijkerk en vervoerd naar regionale hubs. Van daaruit worden ze met elektrische vrachtwagens thuisbezorgd, gratis en tegen de laagste prijs. De initiatiefnemers hebben zo’n drie jaar gewerkt aan de voorbereiding. De inkoop gebeurt via Boni.

Met Picnic gaan de initiatiefnemers de slag aan met de online activiteiten van de traditionele supermarkten, die de laatste jaren stevig hebben geïnvesteerd in onder meer afhaalpunten. Picnic denkt echter dat klanten er de voorkeur aan geven de boodschappen thuisbezorgd te krijgen, mits dit gratis is. Ze denken dit met hun businessmodel ook te kunnen.

Nieuwsoverzicht Picnic