Plus

Plus logoPlus is een cooperatie van supermarktondernemers. De keten manoeuvreert behoedzaam tussen het grote consolidatiegeweld door. Door de overnames van tientallen Edah’s en SdB-supermarkten groeide Plus hard tussen 2000 en 2010. Dat expansiebeleid is inmiddels losgelaten. Nu zoekt Plus min of meer afgesloten marktgebieden waar het lokaal dominant kan zijn. De keten is bezig om de winkels om te bouwen naar Plus Briljant, een formule met een betere margemix vooral door toevoegen van vers. Daarnaast profileert Plus zich graag als duurzame super.

formuleprofiel

Eigenaar: Sperwer
Hoofdkantoor: Utrecht
Formats: Plus
Aantal winkels: 262
Omzet 2015: 2,2 miljard euro
Marktaandeel 2015: 6,2 procent (IRI)
Algemeen Directeur: J. Brouwer
Commercieel directeur: E. Leebeek
Directeur Winkelorganisatie: E. Linssen
Inkoop: Superunie
Aantal dc’s: 6

Bron: DistrifoodDynamics.nl

Distrifood Dynamics is een onlinedatabase van ruim 5000 supermarkten in Nederland. Naast een actueel winkelbestand geeft de databank inzicht in consumentenprofielen en -bestedingen, verzorgingsgebieden, trends en bouw- en verbouwplannen van supermarkten. Voor meer informatie, stuur een mail naar distrifooddynamics@vakmedianet.nl
Bekijk het promofilmpje van Distrifood Dynamics

laatste nieuws Plus:

reportages Plus: