nieuws

Jumbo: drie nieuwe Foodmarkten in 2018

Formules

VEGHEL – Jumbo wil in 2018 drie nieuwe Foodmarkten openen. Ook de opening van minstens tien Jumbo City’s staat op het programma.

Jumbo: drie nieuwe Foodmarkten in 2018
Foto: Jan Willem van Vliet

De Foodmarkten krijgen een plek in Utrecht (Leidsche Rijn), Leidschendam en Tilburg. Jumbo verwacht in 2018 op minimaal 10 binnenstedelijke locaties een Jumbo City te openen. Tegelijkertijd blijft Jumbo investeren in nieuwe en bestaande winkels. Zo zijn in 2017 circa 30 supermarkten compleet vernieuwd en uitgebreid; in 2018 zullen zo’n 60 winkels deze vernieuwing ondergaan. Jumbo verwacht dat het aantal supermarkten zal stijgen naar 600. Dat zegt Jumbo in een persbericht over de jaarcijfers. Jumbo-directeur Frits van Eerd meldt hierin dat de supermarktketen in 2018 meer de nadruk zal leggen op innovaties. ‘Vooral in ons assortiment en op het vlak van ‘foodbeleving’.’

Online bestellingen Jumbo

Het aantal bestellingen via Jumbo.com en de Jumbo app is in 2017 ruim verdubbeld. Bijna 4 procent van de Nederlandse huishoudens wist Jumbo online te vinden in 2017. Inmiddels is op 390 plekken een Jumbo Pick Up Point (PUP) gevestigd, waar klanten hun online bestelde boodschappen kunnen afhalen. 225 PUP’s bieden ook bezorging aan huis aan. Op de zakelijke markt zag Jumbo het aantal online bestellingen ruim verdubbelen, mede dankzij samenwerkingsovereenkomsten met inkooporganisaties zoals Intrakoop. Voor 2018 rekent Jumbo wederom op een stevige groei van haar digitale winkelkanalen.

Bouw geautomatiseerd distributiecentrum

Daarnaast is er gewerkt aan de voorbereidingen voor de bouw van een geautomatiseerde distributiecentrum op de locatie Liesbosch te Nieuwegein van in totaal 200.000 m2. De bouw van de eerste fase , ter grootte van 45.000 m2, zal in het eerste kwartaal van 2018 starten en naar verwachting is dit eerste deel in het voorjaar van 2020 gereed.

Uitbreiding La Place

Komend jaar ziet La Place in Nederland ruimte voor minimaal 30 nieuwe vestigingen, waaronder een aantal nieuwe restaurants bij warenhuis Hudson’s Bay. Managing Director Bart van den Nieuwenhof: ‘In Nederland blijft La Place een enorme trekpleister, en ik ben ervan overtuigd dat we deze positie ook in het buitenland kunnen uitbouwen. De mogelijkheden voor internationale expansie zijn eindeloos.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels