nieuws

Jumbo en PSV tekenen voedingsapp-contract

Formules 1137

Jumbo en PSV tekenen voedingsapp-contract

VEGHEL – Jumbo test zijn voedingsapp Foodcoach bij spelers van PSV. Na een pilot met de A-selectie, gaan de twee partijen een 3-jarige samenwerking aan waarbij de hele club de app gebruikt.

Jumbo doet dankzij Foodcoach, een app waarmee spelers afgestemde maaltijden thuis bestellen, ervaring op met het vertalen van persoonlijke kenmerken naar een persoon. In het geval van de A-selectie van PSV houdt de app rekening met het trainingsschema, de smaakvoorkeuren en het voedingspatroon van de topspeler. In de volgende stap is de app de komende 3 jaar toegankelijk voor de hele club.

Met Foodcoach klanten helpen aan verantwoorde keuze

Jumbo-topman Frits van Eerd bevestigt dat Jumbo de app wil uitrollen naar alle klanten. Van Eerd: ‘De app stelt de voetballers in staat om niet alleen de juiste keuzes te maken op het gebied van voeding, maar ook thuis lekker te eten. Uiteindelijk willen we al onze klanten helpen bij het maken van een lekkere en verantwoorde keuze, waarbij gezonde voeding niet ten koste hoeft te gaan van smaak, beleving en prijs.’ Momenteel zijn de apps te downloaden via Google Play en iTunes, maar uitsluitend voor zakelijk gebruik.

Jumbo Foodcoach integraal onderdeel medisch programma

De Jumbo Foodcoach is inmiddels een integraal onderdeel van het medische programma van de club uit Eindhoven. Samen met de spelers worden voorkeuren en ingrediënten voor bijpassende recepten omgezet in een boodschappenlijst. Het proces is volledig gedigitaliseerd en de boodschappen worden thuisbezorgd of klaargelegd in een Jumbo-winkel. Het is een combinatie van voedingsexpertise en het gemak van de supermarkt om de hoek, aldus PSV-directeur Toon Gerbrands.

Ook Albert Heijn laat gezonde keuzes maken

Ook Albert Heijn test online-tools om consumenten gezondere keuzes te laten maken. Eind juni introduceerde AH ‘Mijn Voedingswaarden’ op AH.nl. Het moet klanten een beter inzicht bieden in de voedingswaarden van de producten die zij gekocht hebben en alternatieve producten aanbieden die meer of mindere hoeveelheden van de gekozen waarden bevat.

Jumbo en topvoetbal

Jumbo ging de afgelopen jaren wel vaker samenwerkingen aan met topvoetbalclubs, waaronder PSV. Het ging om lokale acties waarbij kinderen een ‘droomdag’ als topsporter konden beleven, bijvoorbeeld bij FC Twente en sc Heerenveen.

Lees ook: Tweede pilot bij AH met gezonde coach

Reageer op dit artikel