nieuws

Albert Heijn stopt met Hiku

Formules 36562

Albert Heijn stopt met Hiku

ZAANDAM – Klanten van Albert Heijn kunnen binnenkort geen gebruik meer maken van de Hiku.

De marktleider begon vorig jaar een test met de slimme koelkastmagneet. Volgens Emerce stopt de leverancier van het apparaatje met het initiatief. ‘We willen je hierbij informeren dat de proef met de Hiku eind mei wordt afgerond. Het bedrijf dat de Hiku heeft bedacht en ontwikkeld zal vanaf eind deze maand haar dienstverlening stoppen. Vanaf dat ogenblik zal het apparaat daarom niet meer werken’, is volgens Emerce de boodschap van Albert Heijn in een mail aan de gebruikers.

Overstappen naar Appie

AH raadt de groep mensen die gebruik maken van de Hiku aan over te stappen op winkelapp Appie. Klanten die boodschappen inspreken of scannen met de Hiku zorgen ervoor dat deze automatisch worden toegevoegd aan het boodschappenlijstje in Appie en Ah.nl. Albert Heijn omschrijft de gadget als een klein apparaatje, met een microfoon en een barcodescanner, dat verbonden is met de wifi van de klant.

Juist inspreken boodschappen

Na een paar maanden testen werd duidelijk dat het juist inspreken van de boodschappen de grootste uitdaging was voor Albert Heijn. ‘De functie spraakherkenning kan nog worden verbeterd. We krijgen van klanten terug dat niet altijd het juiste product naar voren komt bij inspreken. Het scannen gaat wel goed’, zei een AH-woordvoerder juli vorig jaar tegen Distrifood.

Zie ookAlbert Heijn: Spraak uitdaging bij Hiku

Reageer op dit artikel