nieuws

Muller: ‘Picnic in 2018 naar €300 miljoen’

Formules 4062

AMERSFOORT – Michiel Muller verwacht een omzet van €300 miljoen voor Picnic in 2018. Daarmee zou de online boodschappendienst voor het tweede jaar op rij zijn omzet verdrievoudigen.

Muller: ‘Picnic in 2018 naar €300 miljoen’

Picnic haalt in 2017 nog €100 miljoen uit de markt. Dat zou dus doorgroeien naar €300 miljoen. Picnic profiteert hierbij van de investering van €100 miljoen euro die de uitrol verder mogelijk maakt. De formule zou volgens een eerder bericht in het AD iedere week met 5 procent groeien. Volgens dat bericht zou Picnic naar eigen zeggen inmiddels 90.000 vaste klanten, waarvan er 15.000 in Amersfoort zitten en zo’n 20.000 in Utrecht.

Jumbo online is verdubbeld

Met een verdrievoudiging van de groei zou Picnic veel sneller groeien dan Jumbo dat zich ten doel heeft gesteld om online marktleider in Nederland te willen worden. CFO Ton van Veen zegt hierover in de papieren editie van Distrifood deze week dat de online omzet over 2017 is verdubbeld: ‘Het aantal orders zit tussen de 40 en 50.000 per week. Wij barsten wat betreft online uit onze voegen. We zijn eerder capaciteitsbeperkt dan vraagbeperkt. In het e-dc in Den Bosch zijn elke nacht tussen de 500 en 700 uitzendkrachten bezig. We zullen naar een tweede e-dc moeten en misschien wel een derde.’

Jumbo €40 miljoen meer online omzet dan Picnic

Volgens de CFO zit het online aandeel van Jumbo ruim boven de 2 procent. Met een totale omzet van Jumbo van €7010 miljoen zou dat uitkomen op ruim €140 miljoen euro. Daarmee is Jumbo op dit moment in ieder geval een grotere speler in de markt dan Picnic. De online omzet van AH is onduidelijk omdat deze formule de cijfers consolideert.

Reageer op dit artikel