nieuws

Plus en AH pakken broodafdeling aan

Formules

DOETINCHEM – Plus en Albert Heijn nemen hun broodafdeling op de schop. Plus ruimt in de presentatie veel meer plaats in voor bake-off. AH lanceert onder meer dagvers glutenvrij brood.

Plus en AH pakken broodafdeling aan

Bij beide supermarktbedrijven gaat het om een reeks van veranderingen op de broodafdeling.

Andere presentatie

Plus kiest in zijn nieuwe aanpak voor een andere presentatie en ruimtetoewijzing van de producten. Met name het klein hardbrood krijgt meer  ruimte. Dit assortiment  wordt in de nieuwe opzet gepresenteeerd in transparante, verlichte bakken. Ook impulsartikelen als donuts of appel-flappen en het actieassortiment krijgen in de nieuwe presentatie een prominentere plek.

Meubel met Korenlander en Rustiek

Daarnaast kiest Plus voor een meubel waarin zowel de Korenlander als Rustiek-broden worden gepresenteerd. Ook krijgen de broden een meer transparante verpakking.  Plus heeft de nieuwe presentatie de afgelopen periode in zes winkels getest. De resultaten waren dusdanig positief dat de nieuwe broodafdeling bij alle 231 Plus Briljant-winkels wordt ingevoerd. Die operatie moet voor het eind van het jaar zijn afgerond.

38 nieuwe producten bij AH

Ook Albert Heijn sleutelt aan z’n broodafdeling. Vorige week al introduceerde AH, naar eigen zeggen als eerste Nederlandse formule, dagvers glutenvrij brood. Daarnaast worden er 38 nieuwe producten toegevoegd aan het broodschap, waaronder een geheel nieuw concept in het segment ‘thuis afbakken’. Het concept heet ‘Robuust’ en bestaat uit broden waarvan het deeg meer dan twintig uur heeft gerezen en die op de vloer van de oven worden gebakken.

Vezelmeter op al het dagverse brood

Verder is er ruimte voor een nieuw concept bake-off vloerbroden, stevig multivolkoren brood en wordt aan het Liefde & Passie-assortiment San Francisco Zuurdesem toegevoegd. Die laatste variant is een speciaal witbrood met een friszuur accent, geïnspireerd op het wereldberoemde Sourdough brood uit San Francisco. Daarnaast komt op al het dagverse brood de ‘vezelmeter’. Met de vezelmeter zien klanten in één oogopslag hoe vezelrijk het brood is. Ook zet Albert Heijn een volgende stap in zijn eerder uitgesproken streven naar meer natuurlijke ingrediënten en minder kunsmatige broodverbetermiddelen in brood. Vanaf komende week bevat al het grootbrood geen suiker en dextrose meer.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels