nieuws

Lidl heeft primeur met retourpinnen

Formules 5595

LEIDSCHENDAM – Lidl heeft als eerste Nederlandse supermarktketen retourpinnen geïntroduceerd. Bij sommige winkels in andere takken van de retail kan dit al langer.

Lidl heeft primeur met retourpinnen
Retourpinnen bij Lidl Leiden

Bij retourpinnen krijgen klanten die een artikel terugbrengen naar de winkel het aankoopbedrag via de betaalautomaat automatisch retour op hun bankrekening.

Per direct beschikbaar

Met ingang van vandaag (maandag 4 september) introduceert Lidl het retourpinnen bij alle vestigingen in Nederland. Daarmee is de van oorsprong Duitse discounter volgens Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen de eerste supermarktketen in ons land die dit mogelijk maakt.

Dag later bijgeschreven

Een retourpintransactie is mogelijk wanneer de aankoop met een betaalpas of creditcard is betaald. Het maakt daarbij niet uit bij welke bank de klant bankiert. De consument voert zijn pas in, waarna de winkelier een retourpintransactie start. De volgende werkdag is het bedrag bijgeschreven op de rekening. Een retourpinbon met handtekening van de winkelier geeft de garantie dat het bedrag onderweg is.

Lidl: ‘retourpinnen klantvriendelijk’

‘Wij vinden retourpinnen een klantvriendelijke oplossing voor het retourneren van producten. Wij verkopen ook kleding, huishoudelijke producten en gereedschap en dan is een veilig en efficiënt retourbeleid voor de klant en de organisatie belangrijk’, aldus woordvoerder Christine Braun van Lidl Nederland. Door retourpinnen is er geen contant geld meer nodig bij het terugbrengen van aankopen. Dat biedt voor zowel consumenten als winkeliers voordelen, meent de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen. Zo hoeft een winkelier niet langer grote hoeveelheden contant geld aan te houden. Consumenten hoeven niet met cash over straat. Zeker bij grotere aankopen als non-food producten is dat een voordeel.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels