nieuws

Jumbo verlaagt honderd producten in prijs

Formules

VEGHEL – Jumbo heeft vanmorgen de prijzen van honderd dagelijkse producten permanent in prijs verlaagd. Speculatie is dat dit de eerste prijsverlaging in een serie is.

Jumbo verlaagt honderd producten in prijs

Jumbo maakt de prijsverlagingen bekend via zijn website. Volgens de keten zelf past het bij de traditie van Jumbo om boodschappen betaalbaar te houden en de beste kwaliteit te bieden voor het geld. ‘Zo zijn we ooit begonnen en zo doen we dat nog steeds. Elke dag weer. Daarom komen we nu met honderd dagelijkse producten voor een nieuwe lage prijs’, zo valt er te lezen op de site.

Nieuw logo met rode pijl

Voor hoeveel producten in prijs zijn verlaagd, is niet helemaal duidelijk. Op de site staan geen van/voor-prijzen vermeld. De producten zijn voorzien van een nieuw logo met een rode pijl die naar beneden wijst met daarin de tekst ‘nieuwe lage prijzen’, waarin een euroteken is verwerkt. De prijsverlagingen betreffen vooral huismerken van Jumbo en versproducten. Blue Band halvarine is één van de weinige A-merken in de actie (€1,20). Dat is €0,05 goedkoper dan in de webwinkel van Hoogvliet.

Eerste in een reeks prijsaanpassingen?

Op linkedin geeft professor Laurens Sloot al een snelle analyse van de situatie. Hij noemt de prijsverlagingen op zich nog niet schokkend. ‘Maar waarschijnlijk zijn dit de eerste prijsverlagingen in een reeks van vele volgende prijsaanpassingen. Gaat Jumbo daarmee terug naar het aloude EDLP dat Jumbo zoveel succes heeft gebracht?’ Hij vraagt zich ook af hoe de concurrentie hierop gaat reageren. ‘Laten ze dit zo maar aan zich voorbij gaan of wordt het haasje over?’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels