nieuws

‘Intelligent boodschappenlijstje’ op ah.nl

Formules 2255

ZAANDAM – Albert Heijn start met persoonlijke boodschappenlijstjes voor online boodschappen doen.

‘Intelligent boodschappenlijstje’ op ah.nl

Het concern doet dat om de snelheid te verhogen waarmee klanten online boodschappen doen. De lijstjes zijn gebaseerd op eerder aankoopgedrag. Klanten kunnen op de lijst  zelf  op een simpele manier producten wegstrepen of toevoegen.

Gemiddelde bestelling 70 producten

In een toelichting zegt Albert Heijn dat voor veel mensen het maken van een online boodschappenlijstje soms een klus zijn. ‘Zeker als je bedenkt dat de gemiddelde online bestelling uit 70 producten bestaat’, aldus het supermarktbedrijf.

Machine learning

Om meer snelheid en gemak te bieden gaat Albert Heijn persoonlijke boodschappenlijstjes maken. Deze worden met behulp van machine learning samengesteld op basis van wat klanten kopen en hoe vaak. Appels kunnen bijvoorbeeld elke week op het lijstje staan, terwijl vuilniszakken misschien maar eens in de maand gekocht worden. Het enige dat klanten hoeven te doen, is hun boodschappenlijstje te controleren en eventueel producten wegstrepen of toevoegen.

Testfase

Na een uitgebreide testfase waarin meer dan 2.000 klanten het intelligente boodschappenlijstje hebben getest, nodigt Albert Heijn nu 65.000 klanten met een geregistreerde bonuskaart uit om van deze service gebruik te maken. Het gaat hierbij om klanten die al regelmatig online boodschappen doen.

Winkel, app en online

Volgend jaar wil Albert Heijn iedereen met een geregistreerde bonuskaart op elk moment met een relevant boodschappenlijstje kunnen bedienen, zowel in de winkel, via de app en online. Het concern voegt er met nadruk aan toe dat het alleen gebeurt op verzoek van de klant.
________________________________________

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels