nieuws

Tomatenketchup Jumbo van resttomaten

Formules 1375

VEGHEL – Jumbo lanceert drie soorten ketchups van tomaten die niet meer geschikt zijn om te verkopen.

Tomatenketchup Jumbo van resttomaten

Door de samenwerking met de Verspillingsfabriek levert Jumbo hiermee een bijdrage aan het beperken van voedselverspilling. Producten die niet meer geschikt zijn om te verkopen, zijn volgens de supermarktketen vaak nog wel geschikt voor consumptie.

Recepturen met minder suiker

‘We zijn erg trots op deze introductie van een nieuw en verrassend concept. Ketchup op basis van geredde verse tomaten in plaats van tomatenpuree smaakt verrassend anders’, vertelt Ed van de Weerd, Commercieel Directeur van Jumbo. ‘We hebben recepturen gebruikt die veel minder suiker en zout bevatten. Met als resultaat drie heerlijke verse ketchups waarbij je, als je deze met houdbare ketchups vergelijkt, echt een groot verschil proeft.’

Tomatenketchup uit Jumbo Innovatie Lab

De tomaten-, curry- en BBQ-ketchup staan vanaf deze week in het koelversschap van Jumbo. De nieuwe tomatenketchup komt uit het Jumbo Innovatie Lab en zijn mede gemaakt door Jumbo chef-kok Ton Verhaar. In het Innovatie Lab ontwikkelt de supermarktketen samen met leveranciers nieuwe, innovatieve producten.

Voedselverspilling verder terugdringen

‘Ik ben er trots op dat we samen met Jumbo op deze manier voedselverspilling verder proberen terug te dringen. Met de introductie van deze verse ketchups laten we zien dat je door samenwerking veel kunt bereiken. Zo zorgen we er samen voor dat de consument gaat nadenken over het thema voedselverspilling en een bewuste keuze kan maken uit eerlijke producten met een minimale milieu-impact’, zegt Bob Hutten initiatiefnemer van de Verspillingsfabriek.

Verschillende producten van reststromen

Jumbo maakte vorige maand bekend dit jaar verschillende producten van reststromen te lanceren. De uitrol maakt deel uit van de plannen van Jumbo om geen eetbaar voedsel meer weg te gooien. Welke producten uit die reststromen worden  gelanceerd, wilde Jumbo op dat moment nog niet kwijt. De tomatenketchup is de eerste in een reeks.

Soep uit reststromen

April vorig jaar startte de keten al met het verkopen van soep gemaakt uit reststromen. De soep was destijds één van de inzendingen van het Jumbo Huismerk Lab. Met deze competitie nodigde Jumbo zijn leveranciers uit om nieuwe en gezonde producten te ontwikkelen.

 

 

Reageer op dit artikel