nieuws

Jumbo’s stadsconcept opent: Foodmarkt City

Formules 10184

GRONINGEN – Jumbo opent dinsdag in Groningen zijn eerste gemakswinkel in samenwerking met La Place. Het concept krijgt de naam Foodmarkt City by Jumbo.

Jumbo’s stadsconcept opent: Foodmarkt City
Bart van den Nieuwenhof (La Place) en Ralph Bertrand (Jumbo). Foto: Bert Jansen

Volgens Ralph Bertrand, directeur Formule bij Jumbo, en Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place, barst het nieuwe concept, dat veel Foodmarkt-elementen bevat, van de innovatie. Zo gaat Jumbo vanuit deze vestiging als eerste supermarkt warme maaltijden thuisbezorgen. Ook is het voor Jumbo de eerste winkel met (deels) self-checkout.

Waarom heeft Jumbo Foodmarkt City ontwikkeld?

Ralph Bertrand: ‘We zien dat er in binnenstedelijk gebied verschillende klantenstromen bestaan. Dat zijn mensen die er werken of studeren, die er aan het winkelen zijn en die er
wonen. Dit zijn vaak consumenten die te voet of met de fiets zijn, maximaal één of twee boodschappentassen kunnen dragen. Die zijn gefocust op het eten van nu of vanavond, en dat alles zo vers mogelijk bereid en met zo min mogelijk toevoegingen. Wij hebben de combinatie gezocht tussen elementen uit de Foodmarkt-keuken en La Place, zodat klanten elk moment van de dag kunnen kiezen uit verschillende eetoplossingen.’

Wat ziet een klant als hij de winkel betreedt?

Bertrand: ‘Een transparante en overzichtelijke winkel met veelal lage stellingen. In het hart staan allerlei keukens: sushi, pizza, broodjes en de bakkerij waar we brood maken van meel en water. Vooraan staat een assortiment ultraverse producten, zoals maaltijden, yoghurt en sapjes. Er zijn natuurlijk ook mensen die boodschappen willen doen, dus ook voor hen hebben we een assortiment. Als klant kun je twee dingen doen: iets afrekenen en meenemen of het direct opeten in het Foodcafé. Dat is een transparante ruimte met veel glas en uitzicht op de Grote Markt. Bij de kassa’s kunnen klanten zelf afrekenen.’

Waaruit bestaat de inbreng van La Place?

Bart van den Nieuwenhof: ‘Wij brengen alles mee wat met deeg te maken heeft. Dat gaat niet alleen over het product, maar ook over werkmethodiek en opleiding. Daarnaast zijn er La Place-producten, als worstenbrood, gebak en versgemalen koffie, die we terugzien in de winkel.’

In een interview met Distrifood, dat morgen (zaterdag 20 mei) verschijnt, gaan Bertrand en Van den Nieuwenhof, dieper in op de Foodmarkt City-formule.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels