nieuws

Plus wint MVO-rapport voor derde keer op rij

Formules

UTRECHT – Supermarktketen Plus krijgt van zijn klanten voor het derde jaar op rij het hoogste rapportcijfer voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Jan Linders blijft de nummer twee, terwijl Deen oprukt van de zevende naar de derde plaats.

Plus wint MVO-rapport voor derde keer op rij

Eric Leebeek van Plus nam vanmorgen de bijbehorende oorkonde in ontvangst uit handen van research director Joop Holla van het bureau GfK dat het MVO-onderzoek jaarlijks uitvoert. De complete resultaten van het onderzoek staan in het maartnummer van Foodmagazine dat eind deze week verschijnt. Foodmagazine-hoofdredacteur Peter Garstenveld was ook aanwezig bij de uitreiking van de oorkonde.

Plus ziet waardering stijgen

Plus krijgt van zijn klanten het rapportcijfer 7,58, wat een stijging betekent ten opzichte van een jaar eerder toen Plus als nummer één eindigde met een waardering van 7,45. Jan Linders verbeterde zich ook van 7,40 naar 7,54, terwijl het rapportcijfer van Deen steeg van 7,21 naar 7,39. In het onderzoek zijn zestien supermarktketens meegenomen. Aldi krijgt met 6,65 de laagste waardering, al is dat een verbetering ten opzichte van een jaar eerder (6,59).

Hoogvliet daalt van drie naar negen

De vierde plaats in het onderzoek is voor Albert Heijn, terwijl Poiesz op de vijfde plaats uitkomt. De top tien wordt gecompleteerd door Jumbo, Emté, Vomar, Hoogvliet en Dekamarkt. Hoogvliet stond vorig jaar nog op het podium, maar komt nu niet verder dan de negende plaats.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels