nieuws

Cco Jumbo: ‘Moet het niet C1000 worden?’

Formules 6267

VEGHEL – Colette Cloosterman van Eerd bevestigt dat er in de aanloop naar de overname van C1000 binnen Jumbo vraagtekens waren over de koers van het bedrijf.

Cco Jumbo: ‘Moet het niet C1000 worden?’

‘Het ging over heel veel geld. En hun formule, daar hadden ze hard aan gewerkt. De klant was er ook positief over. Maar we zagen natuurlijk wel heil in meer winkels. Er was wel onzekerheid. Is onze formule wel sterk genoeg? Moet het niet allemaal C1000 worden? En we zouden ineens moeten gaan samenwerken met een groot aantal franchisenemers. Willen ze wel samenwerken? Het laatste waar ik zin in had, was elke dag ondernemers aan de telefoon: “Het is allemaal leuk en aardig wat jullie doen, maar ik moet mijn huis verkopen”, zegt de cco van Jumbo in een interview met Management Team over het proces.

Worstenbroodjes bij Super de Boer

De ervaring van de overname van Super de Boer was volgens de cco van Jumbo een steun in de rug. ‘We hadden natuurlijk ervaring. De eerste dag na de overname van Super de Boer kan ik mij nog heel goed herinneren. Ik had mijn auto volgeladen met worstenbroodjes en wilde vertellen: Wij zijn zo blij dat we jullie hebben overgenomen! Gelukkig zei iemand; Colette, laat die worstenbroodjes alsjeblieft in de auto, want die mensen zijn niet zo blij als jij. Je moet het rustiger aan doen. Bij de overname van C1000 herinner ik mij vooral de eerste vergadering op het hoofdkantoor. Ze wilden echt níks met ons te maken hebben. Snap ik ook wel. Het is alsof je heel leuk in Amsterdam woont en plotseling naar Veghel moet verhuizen. We hebben toen een speciale integratiemanager aangesteld die ons constant bijpraatte over de sentimenten.’

Stap naar het buitenland

Volgens Cloosterman-Van Eerd is de formule op dit moment niet bezig met de voorbereidingen van een nieuwe overname. ‘Het geeft heel veel energie, maar op dit moment zijn we aan het optimaliseren. Het is nu wel heel erg prettig dat we alle winkels, ook de winkels die we al hadden, aandacht kunnen geven.’ Een buitenlands avontuur staat dus ook (nog) niet op de agenda. ‘De winkels in de grensregio doen het goed. Maar ik heb bij Hema gezien wat een stap naar het buitenland betekent. Het is een heel gedoe. We kunnen in Nederland nog groeien.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels