nieuws

Lidl ‘opent winkel’ in GTST-dorp Meerdijk

Formules 15049

HUIZEN – Lidl speelt vanaf 6 november een rol in Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST), ’s lands langst lopende soapserie. De discounter ‘opent een winkel’ en een van de personages werkt bij de supermarkt.

Lidl ‘opent winkel’ in GTST-dorp Meerdijk

Lidl laat weten dat de komst naar GTST-dorp Meerdijk ‘de bekende stad niet alleen dagelijkse boodschappen, maar ook veel werkgelegenheid’ biedt. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als werkgever op de kaart zetten.

GTST-personage ‘werkt’ bij Lidl

Vanaf maandag 6 november maken kijkers van Goede Tijden, Slechte Tijden kennis met een nieuw personage dat wordt aangenomen bij Lidl; Q. De samenwerking met Goede Tijden, Slechte Tijden is onderdeel van de nieuwe arbeidsmarktcampagne van Lidl die ook begin november start.

‘Samenwerking met Lidl mooi voorbeeld’

Joyce Borghardt, sales director Branded Content bij RTL: ‘GTST is uitgegroeid tot de best bekeken Nederlandse serie en een sterk eigentijds en transmediaal merk. Met de televisieserie, de website, de Meerdijk-app, social media, events en licensing worden verhalen steeds via een ander complementair platform aan de kijker verteld. De samenwerking met Lidl is hier een mooi voorbeeld van: het verhaal start in de serie door het integreren van Lidl in Meerdijk en door er een personage daadwerkelijk te laten werken en wordt onder andere verder verteld in de app.’

‘Zichtbaar als dynamisch bedrijf’

Lidl is sinds 1997 actief in Nederland en telt 18.500 medewerkers, waarvan het grootste gedeelte werkzaam is in één van de ruim 400 winkels. ‘Lidl staat met haar filialen middenin de samenleving. Daarnaast zijn we een veelzijdige werkgever en dat willen we graag laten zien door als dynamisch bedrijf zichtbaar te zijn in Nederlands’ populairste serie’, aldus Lianne Toebes, Manager Arbeidsmarktcommunicatie & Recruitment Lidl Nederland over de GTST-deal.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels