nieuws

AH verruilt AH Basic voor huismerk

Formules 11689

ZAANDAM – Albert Heijn heeft in een aantal schappen de AH Basic-producten vervangen door een variant van het AH-huismerk.

AH verruilt AH Basic voor huismerk
Bert Jansen

Volgens de marktleider hebben die huismerken dezelfde prijs als het verwijderde Basic-product.

Webcareteam op Facebook

Dat zegt het webcareteam van Albert Heijn op Facebook in antwoord op een vraag van een klant die haar Basic-producten niet meer kon vinden in het schap, waaronder knäckebröd en toiletpapier.

Continu verbetering assortiment

Distrifood heeft hierop aan Albert Heijn gevraagd of dit het begin van het einde is van het AH Basic-assortiment. ‘We zijn continu bezig met productinnovatie en verbetering van ons assortiment. Ook AH Basic is hier onderdeel van. Door het hele assortiment, niet AH Basic-specifiek, bekijken we continu de vraag naar producten, eisen en wensen van klanten en mogelijke ontwikkelingen in de markt’, antwoordt AH.

Overeenkomsten met strategie Jumbo

De stap van Albert Heijn om budgetproducten in te ruilen voor een huismerk met handhaving van de budgetprijs, heeft overeenkomsten met de nieuwe huismerkstrategie van Jumbo. De concurrent van AH saneert momenteel zijn C-merk, maar plakt de prijs van de verdwenen producten op de varianten van het huismerk.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels