nieuws

Jumbo gooit weer prijzen omlaag

Formules 4897

VEGHEL – Jumbo heeft een tweede stap gezet in zijn nieuwe prijscampagne. Deze keer zijn de prijzen verlaagd van om en nabij vijftig producten.

Jumbo gooit weer prijzen omlaag

Jumbo verlaagde afgelopen vrijdag de prijzen van honderd dagelijkse producten. Inmiddels is de formule begonnen aan een tweede ronde prijsverlagingen, zo meldt het team achter prijsvergelijkingsapp Hiiper. ‘Het gaat deze keer om iets meer dan 50 producten. Ten opzichte van de vorige ronde van afgelopen vrijdag is dit dus ongeveer de helft. De gemiddelde prijsdaling is 13,4 procent en daarmee iets groter dan de eerste ronde, toen de geselecteerde producten gemiddeld 12 procent in prijs zijn verlaagd’, zegt Jasper Gerritsen van Hiiper.

Trostomaten en A-merken

De grootste verlaging is volgens Hiiper te zien bij trostomaten (van €1,49 naar €0,85 per 500 gram, een daling van 43 procent). Gerritsen: ‘Ook huismerkproducten werden een stuk goedkoper zoals koffiemelk, basmati rijst en yoghurt. Bij A-merken lijkt de verlaging mee te vallen in verhouding tot de huismerken. Er zijn een aantal producten in prijs verlaagd, zoals Glorix en Rivella, maar deze prijsverlagingen liggen allemaal onder de 5 procent ten opzichte van gisteren.’

Vomar verlaagt ook prijzen

Ook Vomar heeft volgens Hiiper inmiddels prijzen van een aantal producten aangepast naar het niveau van Jumbo. ‘Het gaat in totaal om 15 producten die wij kunnen herleiden naar producten die Jumbo eerder in prijs heeft verlaagd. De meeste producten zijn maar 1 of 2 cent verlaagd, maar er zijn ook een aantal producten die fors in prijs zijn verlaagd.’ Het betreft hier onder meer Markant Penne Rigate 500 g (van €0,84 naar €0,59) en Galia meloen 1 stuks (van €2,49 naar €1,98).

Plus reageert op Jumbo

Plus, Dekamarkt en Dirk hebben eerder ook al gereageerd op de eerste prijsverlaging van Jumbo. Plus reageerde volgens prijsvergelijker Superscanner.nl op zaterdag 30 september meteen met een serie prijsverlagingen. ‘Wanneer we de verlagingen van Plus uitsplitsen, dan zien we negentien A-merken met een gemiddelde daling van 8 procent, gelijk aan Jumbo, en tachtig huismerkproducten met een gemiddelde daling van 18 procent’, aldus Alwin van der Velden van de prijsvergelijker.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels