nieuws

Poiesz en Heineken geven buurt bbq’s weg

Formules 3717

SNEEK – Poiesz verloot deze zomer onder klanten 10 weken lang een compleet verzorgde buurtbarbecue voor 40 personen. De actie is opgezet samen met Heineken.

Poiesz en Heineken geven buurt bbq’s weg

Klanten van alle vestigingen van Poiesz die in de periode van 5 juni tot en met 23 augustus een krat Amstel Bier of Amstel Radler kopen, ontvangen een voucher met krascode.

Engelse dubbeldekker in de straat

Als ze de code online invoeren via www.amstel.nl/poiesz bestaat de kans dat ze een Engelse dubbeldekker in de straat mogen begroeten die is ingericht met alles wat bij een grote barbecue hoort. ‘Onze mensen zetten lange tafels klaar en voorzien de buren van heerlijke barbecue gerechten’, legt Thom Ligthart, Category Development Manager bij Heineken uit. ‘Deze unieke actie loopt de hele zomer door en aan het eind van iedere week wordt uit de poule van deelnemers een winnaar getrokken.’ Deze actie wijkt volgens Heineken af van andere, omdat die over het algemeen eenmalig zijn.

Amstel verkoopt goed in het noorden

De bus zal in week 25 voor het eerst een winnende straat inrijden. ’ Heineken heeft voor deze Amstel-actie gekozen voor Poiesz, omdat Amstel in het noorden van het land sinds jaar en dag erg goed verkoopt. Ligthart: ‘En we zouden graag zien dat klanten hun buurtgenoten mobiliseren om hun boodschappen ook bij Poiesz te doen, zodat ze samen meer kans maken. Er zijn dan meer postcodes uit hun buurt verzameld en dus is de kans op winst groter.

Poiesz verwacht veel van actie

Vanaf deze week zijn  foldermateriaal en andere promotionele uitingen in alle vestigingen van Poiesz terug te vinden. Jan Hoitema van Poiesz verwacht veel van de actie. ‘Amstel Pils en Radler zijn in het algemeen populaire producten, maar zeker in het noorden van Nederland. In de zomer draait het vooral om de barbecue en  Amstel is daarmee een uitstekende combinatie.  We besteden zowel instore, als in onze folders en online veel aandacht aan deze actie.’  Volgens Hoitema is Poiesz bij uitstek geschikt voor dit soort acties. ‘De link met de buurt sluit weer goed aan hoe we als supermarkt graag willen worden gezien, dichtbij de mensen. In alle opzichten is het dus een hele goede combinatie waar we hoge verwachtingen van hebben.’

Reageer op dit artikel