nieuws

Picnic naar Apeldoorn, Almere en Utrecht

Formules

Picnic naar Apeldoorn, Almere en Utrecht

ROTTERDAM – De online supermarkt Picnic gaat zijn marktgebied uitbreiden naar Apeldoorn, Almere en Utrecht.

Dit heeft Michiel Muller, één van de inititatiefnemers van Picnic, op het  seminar What’s Next van ABN Amro in Rotterdam gezegd. Muller mocht op die bijeenkomst de prijs voor de Beste Start-Up in ontvangst nemen.

Succes
Muller noemde Picnic tijdens een korte presentatie een groot succes. Volgens hem is de huidige omzet ‘vijf keer hoger dan wat we hadden verwacht’. Volgens hem doet inmiddels tien procent van de huishoudens in Amersfoort boodschappen via Picnic en heeft het bedrijf inmiddels 30 wagentjes rondrijden. Vorig jaar startte het bedrijf met vier wagentjes.

Vers
Muller zei vooral tevreden te zijn over het feit dat klanten van Picnic veel vers bestellen. ‘Ons versaandeel ligt hoger dan bij supermarkten’, aldus Muller. Hij wilde het percentage niet prijsgeven, maar zei wel dat het boven de 50 procent ligt. Het hoge versaandeel is voor Muller dé indicatie dat Picnic op de goede weg zit. ‘Het betekent dat consumenten vertrouwen hebben in wat wij doen en het betekent ook dat wij als een volwaardig alternatief voor de fysieke supermarkt worden gezien.’

Vervolg
Om het succes een vervolg te geven, gaat Picnic zijn marktgebied nu uitbreiden. De komende maanden wordt het bedrijf actief in Almere, Apeldoorn en Utrecht. In welke volgorde het gaat gebeuren, is volgens Muller nog niet besloten. ‘Het enige wat vaststaat is dat we voor de zomer in deze drie plaatsen actief worden.’

 

Reageer op dit artikel