nieuws

Websuper Picnic: alles wordt mobile

Formules

AMSTERDAM – Websuper Picnic vond het geen probleem dat er bij de lancering geen webshop was, de app was veel belangrijker. ‘Wij denken namelijk dat alles richting mobile gaat.’

Websuper Picnic: alles wordt mobile

Dat zegt Supply Chain Operations Manager Hans Eijkman van Picnic in Retail Magazine, een uitgave van Veld Koeltechniek. ‘Het bestellen in de app vinden onze klanten ook fantastisch. Die werkt heel gemakkelijk en dat is wat mensen willen. Bij ons kun je nog niet via een webshop bestellen, maar alelen via de Picnic app. Wij denken namelijk dat alles richting mobiele gaat. Om die reden was het ook een must om direct bij de lancering van Picnic de app klaar te hebben. Dat is ons bestelkanaal.’

Klanten tevreden over goedkope boodschappen
Eijkman werkte eerder bij Heineken en de online tak van Albert Heijn, bij Picnic is hij verantwoordelijk voor de fulfilment-operatie. Volgens hem is Picnic hartstikke goed van start gegaan. ‘Allereerst zijn de klanten tevreden over de prijs die we bieden. We bezorgen gratis hun goedkope boodschappen thuis. Ook krijgen we goede reacties over het feit dat mensen maar een half uur thuis hoeven te zijn om hun boodschappen aan te nemen.’

Genomineerd voor beste start-up
Anderhalve week geleden werd bekend dat Picnic één van de drie bedrijven is die genomineerd zijn voor de Beste Start-Up Award. Deze verkiezing is een onderdeel van de Retailer of the Year-verkiezing van ABN Amro. De andere genomineerden zijn Bloomon en Dyanne Store. De onderneming begon enkele maanden geleden in Amersfoort en breidde begin december uit naar Leusden, met plannen om begin dit jaar uit te breiden naar een aantal grotere steden.

Prijsniveau gelijk aan web-Jumbo
Onderzoek van Distrifood wees kort na de officiële start van Picnic uit dat het prijsniveau van de websupermarkt identiek was aan dat van de online shop van Jumbo. De Picnic-klant betaalt er €18,65 voor, exact dezelfde prijs als de online-Jumbo-klant in Amersfoort. Saillant detail uit de test van doen; koopt de klant online bij Jumbo Oosterhout, dan legt hij voor het zelfde pakket slechts €18,28 neer, het gevolg van de verschillende prijslijnen waarmee Jumbo werkt.

Reageer op dit artikel