nieuws

Prijsgeweld formules in nieuwe jaar

Formules

Prijsgeweld formules in nieuwe jaar

DOETINCHEM – De Nederlandse supermarktformules beginnen het nieuwe jaar met grootschalige prijsacties. Vrijwel alle formules hebben diepe aanbiedingen en gebruiken stoere termen om hun prijsactie onder de aandacht te brengen.

Albert Heijn begint het jaar traditioneel met Hamsterweken, waarbij deze week onder meer bij Pampers, Andrélon, Robijn en Appelsientje 1+1 gratis geldt. Jumbo kiest vrijwel als enige supermarktformule een andere aanpak en houdt zich afzijdig van het prijsgeweld. Afgelopen week kondigde Jumbo aan voor Jaaraanbiedingen te kiezen, geselecteerde hardlopers die het hele jaar door in de aanbieding zijn.

Andere formules
De meeste andere formules kiezen voor het pad van de marktleider en hebben hun eigen prijzenfestijn. Opvallend daarbij is het aantal formules dat werkt met euro-aanbiedingen zoals C1000 dat ooit deed met Euroweken. Plus noemt het Europakkers, een groot aantal aanbiedingen voor 1 euro. Dirk noemt het Eurofestival, terwijl Boni rept over Eurotoppers. Coop werkt ook met euro-aanbiedingen maar noemt het Coopjesjagen.

Prijs
De term Prijs wordt ook vaak gebruikt in de folders van de formules. Bij Deen kunnen klanten deze week terecht voor Prijsbrekers, terwijl Hoogvliet-klanten het doen met Prijskrakers. MCD zit momenteel in de Ronde Prijs Weken, bij Vomar is het de Hele Week Halve Prijs. Bij Dekamarkt zijn Voordeelgrijpers, Lidl heeft XXL Voordeelweken en bij Jan Linders zijn het de Grote Gratis Weken. Nettorama noemt het Super Vers Super Laag en heeft het verder over Knock-outprijzen.

Spar, Emté, Poiesz en Aldi doen, naast het al genoemde Jumbo, als enige grote formules niet mee aan het prijsgeweld.

Reageer op dit artikel