Lidl

Fotoreportage 'stadsLidl' AntwerpenLidl betrad de Nederlandse markt als hard discounter. Analisten zien Lidl de laatste jaren uitgroeien tot een no nonsense service supermarkt. Door het lage prijsniveau in vers vormt de keten een directe bedreiging voor de grote service supers. Met het vertrek van Edah en straks  C1000 lijkt er een gat in de markt te onstaan waar Lidl induikt.

formuleprofiel

Eigenaar: Lidl Nederland
Hoofdkantoor: Huizen
Formats: Lidl
Aantal winkels: 404
Omzet 2015: 4,6 miljard euro (schatting Distrifood)
Marktaandeel 2015: 10,0 procent (Nielsen)
Algemeen Directeur: M. Oosterwijk
Financieel directeur: E. Bziuk
Directeur Vastgoed: H. van Oorschot
Verkoop directeur: B. Ruijs
Inkoop: zelfstandig
Aantal dc’s: 5

Bron: DistrifoodDynamics.nl

Distrifood Dynamics is een onlinedatabase van ruim 5000 supermarkten in Nederland. Naast een actueel winkelbestand geeft de databank inzicht in consumentenprofielen en -bestedingen, verzorgingsgebieden, trends en bouw- en verbouwplannen van supermarkten. Voor meer informatie, stuur een mail naar distrifooddynamics@vakmedianet.nl

Bekijk het promofilmpje van Distrifood Dynamics

laatste nieuws Lidl:

reportages Lidl: