artikel

Top Tien: secundaire supermarkten

Formules 6241

MAASTRICHT – Albert Heijn is met grote voorsprong marktleider in Nederland en is ook de voornaamste primaire supermarkt voor Nederlandse consumenten. Maar welke supermarkten zijn de tweede keuze voor klanten? De top tien secundaire supermarkten op een rijtje.

Top Tien: secundaire supermarkten

Opvallend is dat Lidl de eerste supermarkt al tweede keuze is voor Nederlandse consumenten, voor Albert Heijn. Daarbij moet wel de kanttekening worden gemaakt dat de onderzoekers van Deloitte, op wiens onderzoek deze lijst is gebaseerd, AH XL als aparte formule meenemen. AH, AH XL en AH to go samen zouden 20,0 procent scoren in deze lijst. Opvallend is dat ruim één op de tien klanten eigenlijk maar bij één supermarkt boodschappen doet.

  1. Lidl 19,2 procent
  2. Albert Heijn 17,2 procent
  3. Jumbo 13,2 procent
  4. Geen 10,8 procent
  5. Aldi 9,3 procent
  6. Plus 5 procent
  7. Albert Heijn XL 2,5 procent
  8. Emté 2,4 procent
  9. Coop 2,3 procent/ Hoogvliet 2,3 procent
  10. Deen 1,7 procent

Bron: Consumentenonderzeok 2017, Deloitte Branchegroep Retail

De Top Tien-lijstjes op Distrifood.nl worden aangeboden door Distrifood Dynamics.

Distrifood Dynamics is een onlinedatabase van ruim 5000 supermarkten in Nederland. Naast een actueel winkelbestand geeft de databank inzicht in consumentenprofielen en -bestedingen, verzorgingsgebieden, trends en bouw- en verbouwplannen van supermarkten. Voor meer informatie, stuur een mail naar distrifooddynamics@vakmedianet.nl

Bekijk het promofilmpje van Distrifood Dynamics

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels