artikel

Ekoplaza verlaagt prijs van 75 hardlopers

Formules 2128

VEGHEL – Ekoplaza heeft 75 producten in het assortiment blijvend in prijs verlaagd. De prijsaanpassing is onderdeel van de onlangs gelanceerde campagne LKKRDR.

Ekoplaza verlaagt prijs van 75 hardlopers

De prijzen zijn verlaagd om de positie in de markt te verbeteren. Ekoplaza heeft last van concurrentie uit het reguliere supermarktkanaal, waar steeds meer biologisch wordt verkocht. ‘We merken dat het breder verkrijgbaar zijn van biologische producten zorgt dat de prijselasticiteit toeneemt’, zegt algemeen directeur Erik Does.

Beter op prijsbeleid letten

‘We hebben nog steeds geen mensen in dienst die elke dag de prijzen van de concurrentie nalopen, maar we gaan wel beter op ons prijsbeleid letten.’ In het kader van de campagne zijn diverse soorten koffiepads 15 procent goedkoper dan voorheen. Ook melk, spaghetti en doperwten zijn flink in prijs verlaagd.

Geen ‘race naar de bodem’

Erik Does laat verder weten niet mee te doen aan de ‘race naar de bodem’ zoals dat bij niet-biologische producten gebeurt. ‘Dat is goed voor de winstmarge van de producent, maar slecht voor de consument die in goed vertrouwen de producten koopt van een bedrijf waarvan hij of zij dacht dat die voeding maakt in plaats van vulling.’ De nieuwe prijzen zijn off- en online gelijk.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels