Logo Albert HeijnAlbert Heijn is marktleider in Nederland en sinds jaar en dag gepositioneerd als full service supermarkt. De keten doet zijn uiterste best zijn prijsimago te verbeteren. In Nederland verder ook actief met de formats AH to go, AH XL en Albert.nl.

formuleprofiel

Eigenaar: Ahold
Hoofdkantoor: Zaandam
Formats: Albert Heijn, AH XL, AH to go, AH.nl
Aantal winkels: 953 (AH 849, AH to 69, AH XL 35)
Omzet 2016: 13 miljard euro (incl. Gall & Gall & Etos)
Marktaandeel 2016: 35,2 procent (Nielsen)
Algemeen Directeur: W.  Kolk
Directeur Marketing en Format: Mw. S. Egas Reparaz
Directeur Winkels & Distributie: C. van Vliet
Directeur Merchandising, Sourcing Vers: M. van Egmond
Directeur Merchandising en Sourcing Houdbaar, Non-food & New Business:
E.-J. Mares

Inkoop: Zelfstandig
Aantal dc’s: 7

Bron: DistrifoodDynamics.nl

Distrifood Dynamics is een onlinedatabase van ruim 5000 supermarkten in Nederland. Naast een actueel winkelbestand geeft de databank inzicht in consumentenprofielen en -bestedingen, verzorgingsgebieden, trends en bouw- en verbouwplannen van supermarkten. Voor meer informatie, stuur een mail naar distrifooddynamics@vakmedianet.nl

Bekijk het promofilmpje van Distrifood Dynamics of vraag een vrijblijvend demonstratie-account aan.