nieuws

Kraft Heinz brengt Honig naar andere landen

Fabrikanten 2203

AMSTERDAM – Eigenaar Kraft Heinz heeft volop plannen met zijn typisch Nederlandse merken als Honig en Karvan Cevitam. ‘We zijn erg blij met al deze merken, ook met Honig en KC. We investerin er in en willen ze ook buiten Nederland gaan verkopen.’

Kraft Heinz brengt Honig naar andere landen
Foto: Shutterstock

Dat zegt Rafa Oliveira, de topman van Kraft Heinz voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika in een vraaggesprek met dagblad De Telegraaf. Door de overname van de voedingsmiddelentak van CSM in 2001 werd Heinz eigenaar van merken als De Ruijter, Venz, Honig en Karvan Cevitam. De merken zijn volgens Oliveira gemoderniseerd. ‘De producten van Honig en KC zijn aangepast aan de behoefte van de klatnen. Zo maakt Honig zijn producten tegenwoordig met minder zout, meer natuurlijke grondstoffen en met minder suiker en is er van KC nu een suikervrije limonadedrank op de markt.’

Efficiënter en slimmer werken

Kraft Heinz is van plan de komende jaren flink te investeren in Nederland. Zo opent volgende week op de Amsterdamse Zuidas een Global Centre of Excellence. Oliveira: ‘Hier wordt het Kraft Heinz van de toekomst bedacht. Met dit centrum willen we de contouren schetsen van de voeingsindustrie 3.0.’ Het betreft geen productinnovatie. ‘Er worden in Amsterdam geen nieuwe producten bedacht, dat gebeurt in Nijmegen. Aan de Zuidas bedenken allerlei internationale experts vooral manieren om efficiënter en slimmer te werken op het gebied van logistiek, productie, media-inkoop en inkomstenmanagement. De beste ideeën worden wereldwijd ingevoerd bij Kraft Heinz.’ Er komen zo’n 450 mensen te wonen.

Grootste ketchupfabriek buiten de VS

De onderneming investeert in totaal €90 miljoen in Nederland. Zo wordt ook de fabriek in het Gelderse Elst uitgebreid met 25 procent tot ‘de grootste ketchupfabriek buiten de VS.’

Reageer op dit artikel