nieuws

Tony’s Chocolonely wil naar de beurs

Fabrikanten 1263

AMSTERDAM – Tony’s Factory, het bedrijf achter chocolademerk Tony’s Chocolonely, onderzoekt de mogelijkheden voor een beursgang in Amsterdam.

Tony’s Chocolonely wil naar de beurs

De chocolademaker laat weten adviseurs in de arm te hebben genomen om te bekijken wat de mogelijkheden zijn, meldt het ANP.

Twaalf jaar geleden opgericht

Het bedrijf werd twaalf jaar geleden opgericht om het proces van chocola maken te verduurzamen, met meer aandacht voor de arbeidsomstandigheden van de cacaoboeren. Tony’s Chocolonely zegt de opbrengsten van de beursgang te willen gebruiken ‘om de volgende stap te zetten op weg naar het realiseren van onze missie’.

In zeven landen verkocht

De chocolade van Tony’s Chocolonely wordt inmiddels in zeven landen verkocht. De onderneming zegt jaarlijks met 50 procent te groeien. Sinds 2011 zou de omzet zijn verdertigvoudigd.

Toename van bijna 54 procent

De onderneming rekent voor het boekjaar dat eind deze maand afloopt op een omzet van € 45 miljoen, zo meldt het bedrijf op Twitter. Dat komt neer op een toename van bijna 54 procent en dat is boven de eigen doelstelling van jaarlijks 50 procent groei. In 2010 bedroeg de omzet nog zo’n € 1,5 miljoen. Volgens het jaarverslag groeide de winst in het boekjaar tot september 2016 met 4,9 procent. Dat was meer dan de 4,1 procent van een jaar eerder en boven de 4,5 procent waar op werd gemikt.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels