nieuws

Wessanen ziet groei bij bio-merken

Fabrikanten

AMSTERDAM – Wessanen heeft in de eerste helft van 2017 meer biologische thee, koekjes en crackers verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Wessanen ziet groei bij bio-merken

Dit blijkt uit de halfjaarcijfers van het bedrijf. Van de eigen merken groeiden vooral Clipper (thee), Bjorg (koekjes en rijstwafels), Alter Eco (chocolade) en Tartex (groentensmeersels) meer dan 10 procent in omzet, meldt het Financieele Dagblad.

Autonome omzet eigen merken

De autonome omzet van de eigen merken groeide met 7,8 procent, tegenover 6,5 procent in de eerste helft van 2016. De totale omzet, waarbij ook de productie van huismerken wordt meegerekend, kwam uit op €325,6 miljoen, veertien procent meer dan een jaar geleden.

Ook beter in Duitsland

Topman Christophe Barnouin spreekt van ‘gezonde, winstgevende groei’. Hij meldt ook dat Wessanen in Duitsland weer beter draait, na een moeilijke periode. Wessanen boekte in de eerste twee kwartalen van dit jaar een operationeel resultaat (ebit) van €30 miljoen, een stijging van 23 procent. Daar bleef onder de streep nog €20,3 miljoen van over. Voor geheel 2017 rekent Wessanen op een omzetgroei van iets meer dan 10 procent.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels