nieuws

Unilever: Groei door duurzame koers

Fabrikanten 561

ROTTERDAM – De duurzame merken van Unilever groeien 50 procent sneller dan de overige merken.

Unilever: Groei door duurzame koers

De duurzame merken zijn gezamenlijk goed voor 60 procent van de totale groei, dat was vorig jaar nog 46 procent. Die conclusies trekt het concern in een analyse van zijn duurzaamheidsbeleid. Het is zes jaar geleden dat het Brits-Nederlandse bedrijf begon met zijn duurzaamheidsplannen.

Nieuwe koers goed voor het bedrijf

Volgens topman Paul Polman toont de analyse aan dat de huidige koers goed is voor het bedrijf en zijn de prestaties van de duurzame merken het bewijs. ‘Het helpt Unilever iets te doen voor de maatschappij en onze klanten en tegelijk aandeelhouderswaarde te creëren.’ Unilever probeert al zijn merken te verduurzamen. De onderzochte duurzame merken lopen daarbij voorop. Het gaat onder meer om ijsmerk Ben & Jerry’s, Hellmann’s mayonaise en verzorgingsproducten van Dove.

Overnamebod van Kraft Heinz

De nieuwe koers van Unilever kwam eerder dit jaar nog onder druk te staan door een ongevraagd overnamebod van de branchegenoot Kraft Heinz. Unilever wees het aanbod af, maar beleggers bleken gecharmeerd van de Amerikaanse interesse, wat duidde op een voorkeur voor meer en snellere winst.

Reageer op dit artikel