nieuws

FrieslandCampina versterkt alliantie met Facebook

Fabrikanten 1087

AMSTERDAM – FrieslandCampina gaat het sociale medium Facebook versterkt inzetten om consumenten wereldwijd van informatie te voorzien over melk en melkproducten.

FrieslandCampina versterkt alliantie met Facebook

Dat meldt Het Financieele Dagblad vanmorgen. Hiertoe hebben Roelof Joosten van het Nederlandse zuivelconcern en cmo Gary Briggs van Facebook een partnerovereenkomst getekend. Beide partijen werkten al samen, maar gaan dit nu intensiveren. Daarbij wordt de kennis die de afgelopen tijd is opgedaan ingezet. Facebook bereikt wereldwijd zo’n twee miljard mensen.

Social media ook financieel interessant

Volgens Joosten leveren de huidige activiteiten van FrieslandCampina op Facebook al waardevolle informatie op. De onderneming geeft niet alleen voorlichting over voedingswaarde en zuivelproducten, maar brengt ook de Nederlandse melkveehouders voor het voetlicht. Volgens Joosten is social media financieel ook de interessantste partij om mee te werken om in alle uithoeken van de wereld mensen te bereiken.

Reageer op dit artikel