nieuws

Unilever koopt mayo-maker Sir Kensington’s

Fabrikanten 1122

AMSTERDAM – Unilever neemt de Amerikaanse producent van organische mayonaise en ketchup Sir Kensington’s over. Dat werd donderdag bekendgemaakt, zonder financiële details naar buiten te brengen.

Unilever koopt mayo-maker Sir Kensington’s

Het in 2010 opgerichte Sir Kensington’s maakt ook mosterd en andere soorten sauzen. De producten van het merk worden verkocht bij organische winkelketens. De transactie wordt naar verwachting binnen enkele weken afgerond. De oprichters van Sir Kensington’s blijven in hun huidige functie.

Past in strategie Unilever

Volgens Unilever past de acquisitie van Sir Kensington’s in de strategie van het bedrijf om meer duurzame producten te gaan verkopen. Bronnen aan persbureau Bloomberg stelden dat met de overname circa 140 miljoen dollar is gemoeid.

Verkoopproces rond margarinetak

Vandaag werd ook bekend dat Unilever klaar is om het verkoopproces rond de margarinetak te beginnen. Voor het einde van het jaar hoopt het een of meer kopers te kunnen presenteren. Gezien de omvang van de divisie kan het evenwel nog lang duren voor de verkoop is afgerond.

Cijfers eerste kwartaal

Dat zei financieel topman Graeme Pitkethly in een toelichting bij de presentatie van de cijfers over het eerste kwartaal van Unilever. Recent werd bekend dat het Nederlands-Britse bedrijf de margarinetak in de etalage zet. Het bedrijf kwam verder in het nieuws door de toenadering door Kraft Heinz voor een overname. Daarmee werd direct de druk op Unilever opgevoerd om het rendement op te voeren. De verkoop van de margarinetak is daar een reactie op.

Reageer op dit artikel