nieuws

HEINEKEN zet vol in op Heineken 0.0

Fabrikanten

HEINEKEN speelt een leidende rol in het alcoholvrije segment en nu met de introductie van de spraakmakende Heineken 0.0 wordt dat alleen maar verder versterkt. Heineken 0.0 is wereldwijd gelanceerd.

HEINEKEN zet vol in op Heineken 0.0

(artikel is aangeleverd door Heineken)

Binnen drie jaar is Heineken marktleider geworden in het 0.0% segment en het aandeel is verdubbeld sinds 2013. Het segment zelf is in deze drie jaar gegroeid met 12,3% (bron: Nielsen). De vlucht van alcoholvrij is helemaal te verklaren uit de grote behoefte aan een gezonder leven en het groeiend verantwoord alcoholgebruik. Een lekker en goed smakend alcoholvrij bier past in deze trend.

Heineken 0.0

Na ruim twee jaar onderzoek en gebruik van nieuwe brouwtechnieken is het optimale recept gecreëerd voor het eerste alcoholvrije bier onder het moedermerk Heineken. De brouwer is erin geslaagd om net als de reguliere Heineken de alcoholvrije variant hetzelfde verfrissende karakter, de fruitige tonen en een licht moutige body mee te geven. Ook met Heineken 0.0 ervaart de consument een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol. Variëren op de momenten waarop de consument kiest voor Heineken, met of zonder alcohol, zonder concessies te doen aan de smaak is nu mogelijk. Voor het eerst in de geschiedenis van HEINEKEN wordt afgeweken van het bekende Heineken groen en is er gekozen voor blauw, de kleur van de alcoholvrij categorie.

Groei aanjagen

Het 0.0% segment is het hardst groeiende segment binnen bier, gedreven door 0,0% bier en Radler. Retailers hebben Heineken 0.0 dan ook massaal opgenomen. Alcoholvrije bierdrinkers zijn bovendien een interessante groep shoppers: 38% van de bierkopers koopt inmiddels ook alcoholvrij en besteedt 32,5% meer in de supermarkt dan exclusieve bierkopers (bron GfK). HEINEKEN zet met Heineken 0.0 in op een groei voor het segment 0.0% van 23%. Heineken 0.0 is binnen retail verkrijgbaar als sixpack 25cl fles en een sixpack 33cl blik.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels