nieuws

Heineken in gesprek na commotie Voetbal Inside

Fabrikanten 3010

HILVERSUM – Heineken gaat na de commotie over vermeend seksistische en racistische uitspraken in het tv-programma Voetbal Inside in gesprek met RTL.

Heineken in gesprek na commotie Voetbal Inside

Presentatrice Sylvana Simons en documentairemaker Sunny Bergman deden dinsdag een oproep aan adverteerders van het programma om zich terug te trekken, vanwege de in hun ogen doorlopende lompe opmerkingen van voetbalanalisten Johan Derksen, René van der Gijp en presentator Wilfred Genee. Heineken Nederland (in dit geval Amstel) en Gillette, beiden sponsoren van het programma, willen vanwege de ophef die is ontstaan nu met RTL rond de tafel.

Waarden van ons merk

Heineken zegt in De Telegraaf met klem geen enkele bemoeienis met de inhoud van programma’s zelf te hebben. ‘Maar we moeten ons altijd blijven afvragen of de inhoud van een gesponsord programma past bij de waarden van ons merk’, aldus een woordvoerder. Gillette zegt in een reactie pal te staan voor diversiteit. ‘Wij steunen op geen enkele manier uitlatingen die mensen kunnen kwetsen op basis van hun huidskleur, hun geslacht of hun seksuele geaardheid. Daarom zijn wij het gesprek hierover aangegaan.’

Mening niet die van RTL

RTL zelf stelde woensdag in een reactie op de commotie dat er geen  grens wordt overschreden. Wel voegt de zender daaraan met klem toe dat de mening van de drie analisten niet gelijk staat aan de mening van RTL.

Reageer op dit artikel