nieuws

Coca-Cola: helft volume moet calorie-arm

Fabrikanten 2034

DEN HAAG – Coca-Cola wil dat 50 procent van het verkoopvolume van Coca-Cola in West-Europa gaat komen uit caloriearme of calorievrije dranken. De doelstelling moet behaald zijn in 2025.

Coca-Cola: helft volume moet calorie-arm

Daarnaast wil de frisdrankgigant dat 100 procent van de verpakkingen wordt ingezameld. Ook moet minstens 50% gerecycled plastic voor de PET-flessen wordt gebruikt. Daarnaast moet tenminste 40% van de managementfuncties worden vervuld door vrouwen. Het zijn de uitgangspunten voor het nieuwe duurzaamheidsbeleid van Coca-Cola onder de noemer ‘This is Forward’.  Coca-Cola in Nederland sluit aan bij dit nieuwe internationale duurzaamheidsplan onder het motto ‘Coca-Cola OPEN’. Volgens Coca-Cola is het actieplan tot stand gekomen door het voeren van gesprekken met belangrijke stakeholders, regeringen, ngo’s en mensen uit het bedrijfsleven. Ook kwamen inzichten van meer dan 12.000 consumenten in zes landen en bijna 1.000 medewerkers van Coca-Cola.

Coca-Cola kan en wil meer doen

In Nederland wordt het plan vandaag in Den Haag gepresenteerd aan een divers gezelschap met vertegenwoordigers vanuit de politiek, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en pers. Richard Schlasberg, Country Manager Coca-Cola Nederland: ‘Duurzaamheid was altijd al belangrijk, maar we kunnen en willen méér doen. We willen een voorbeeld zijn voor onze 300 miljoen consumenten in West-Europa én voor onze eigen mensen. Met onze merken kunnen we duurzaamheid onder de aandacht van iedereen brengen.’

Nederlands programma: Coca-Cola OPEN

Jaap Wassink, VP & Country Director Coca-Cola European Partners Nederland zegt in een persbericht: ‘This is Forward gaat om daadkracht, het gaat om concrete doelstellingen. In Nederland gaan we onder de titel ‘Coca-Cola OPEN’ verder de dialoog aan met mensen uit de politiek, gemeenten, bedrijven, onderwijs, maatschappelijke organisaties én uiteraard met onze klanten. In die gesprekken willen we kennis ophalen om invulling te geven aan deze acties, en leren wat we verder kunnen doen om een blijvende positieve en duurzame bijdrage te leveren aan onze maatschappij.’

Ook minder uitstoot broeikasgassen

Naast deze hoofdthema’s zijn er onder meer doelstellingen op het gebied van klimaat, water en de leveringsketen gedefinieerd, bijvoorbeeld: zo moet de uitstoot van broeikasgassen door eigen bedrijfsactiviteiten met 50% worden teruggebracht en gaat het bedrijf voor 2020 de belangrijkste grondstoffen uit de land- en bosbouw voor 100% duurzaam inkopen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels