nieuws

Pampers sterkste merk in de supermarkt

Fabrikanten 3041

PLAATS –  Pampers is uit 89 A-merken door de Nederlandse consument verkozen tot Merk van het Jaar 2017.  Red Bull wint de Bijzondere Prestatie award voor beste Merkkrachtontwikkeling.

Pampers sterkste merk in de supermarkt

Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Merk van het Jaar geïnitieerd door de FNLI in samenwerking met GfK en Distrifood. Uit in totaal 50.000 scores, gekwantificeerd en beoordeeld door GfK, scoorde Pampers het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Op de tweede plaats eindigde Calvé, Campina werd derde. Red Bull won de zogenaamde ‘Bijzondere Prestatie award’. Het is een prijs voor het merk met de sterkste merkkrachtontwikkeling. De prijzen werden deze week uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique in Utrecht. Danny van den Burg, Industry Lead Consumer Goods bij GfK: ‘Pampers was vorig jaar al genomineerd en categorie winnaar. Door een verbetering van zowel merkkwaliteit als merkvitaliteit trekt Pampers dit jaar de overall winst naar zich toe.’

Voorafgaand aan de bekendmaking van de ‘overall winnaar’ werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt:

  • alcoholische dranken: Hertog Jan
  • non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts
  • zoetwaren, snacks, ontbijtproducten brood en banket: Lay’s
  • kruidenierswaren overig: Calvé
  • zuivel, geelvetten en sojaproducten: Campina
  • vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hak
  • persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Red Bull wint het meest aan merkkracht

De bijzondere prestatie award die elk jaar een ander thema belicht, gaat dit jaar over ontwikkeling in merkkracht. Dit betekent dat het merk dat zich het afgelopen jaar het sterkst op mentale merkkracht heeft ontwikkeld, met deze award beloond wordt. Met de uitreiking van de bijzondere prestatie award wordt de sterkste groei in merkkracht van het afgelopen jaar gewaardeerd. In de ogen van de consument presteerde Red Bull het beste op dit onderdeel. Op de tweede plaats eindigde Nestlé, Pepsi werd derde. Distrifood komt in een latere uitgave uitvoerig terug op het Merk van  het Jaar.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels