nieuws

Unilever koopt Dollar Shave Club

Fabrikanten 4

ROTTERDAM – Unilever stort zich op de Amerikaanse markt voor mannenscheermesjes. Het bedrijf neemt Dollar Shave Club over en gaat daarmee de concurrentie aan met scheergiganten als Gillette van Procter & Gamble en Schick van Edgewell.

Unilever koopt Dollar Shave Club

Bijzonder aan Dollar Shave Club is dat het zijn producten direct aan consumenten slijt. Via internet kunnen die een soort abonnement afsluiten waarbij ze maandelijks scheerspullen krijgen toegezonden.

Dollar Shave Club bestaat sinds 2012

Dollar Shave Club werd in 2012 opgericht door Michael Dubin, die het bedrijf onder de vlag van Unilever zal blijven leiden. Hij begon met het aanbieden van scheermesjes, maar heeft zijn assortiment inmiddels uitgebreid naar andere verzorgingsproducten voor mannen. Hoeveel Unilever betaalt voor Dollar Shave Club is niet naar buiten gebracht. Naar verluidt gaat het echter om een deal ter waarde van zeker $1 miljard (circa €910 miljoen).

Goede band met klanten

Het in Californië gevestigde bedrijf was vorig jaar goed voor een omzet van $152 miljoen (€138 miljoen). Volgens kenners heeft Dollar Shave Club door de eigen marketing goede banden met zijn klanten. Dit kan een voordeel zijn ten opzichte van merken waarvan de waren alleen in de supermarkt of drogist te vinden zijn. De overname wordt naar verwachting in het derde kwartaal afgerond.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels