nieuws

P&G brengt Australisch merk naar Nederland

Fabrikanten 1846

AMSTERDAM – Procter & Gamble lanceert het Australische merk Swisse in Nederland. Het betreft een assortiment multivitaminen en voedingssupplementen.

P&G brengt Australisch merk naar Nederland

Dat meldt Het Financieele Dagblad. De introductie van het merk moet volgens de krant de trend van een krimpende omzet voor P&G in Nederland keren. Wereldwijd voert P&G een strategie waarbij het bedrijf zich richt op een aantal sterke merken. ‘We richten onze aandacht nu op tien productcategorieën, zoals scheren en wasmiddelen, waar we vol op inzetten’, vertelt directeur Nederland Rob Manhoudt in de krant.

Ouderwetse gedachte

Het nieuwe merk komt onder meer bij Kruidvat, Etos, Wehkamp.nl en Bol.com te liggen. Daarbij kiest P&G voor nauwere samenwerking met partijen bij introducties. Manhoudt: ‘We spreken bijvoorbeeld met Kruidvat of Albert Heijn af hoe we een nieuw product samen, met promotie op de winkelvloer, groot kunnen maken.’ Daarbij wordt niet meer gestreefd naar een zo breed mogelijke distributie. ‘Dat is een ouderwetse gedachte’, aldus Manhoudt.

P&G leert veel van Nederland

Nederland is één van de eerste landen buiten Australië waar P&G het Swisse-merk op de markt brengt. Dat heeft er volgens Manhoudt mee te maken dat het bedrijf veel leert van ons land. ‘Alle concurrenten zijn hier actief, via alle kanalen, zoals de drogist, supermarkt en webwinkel. En de Nederlandse consument is veeleisend. Als het je hier lukt, lukt het overal.’

Reageer op dit artikel