nieuws

Nestlé bouwt business in China flink uit

Fabrikanten 1308

VEVEY  – Nestlé probeert zijn verkopen in China aan te jagen door er een hele serie merken te introduceren die de Chinezen tot nu toe nog niet konden krijgen.

Nestlé bouwt business in China flink uit

Via de Chinese webshop Tmall.com kwamen zondag in totaal 67 extra labels van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern beschikbaar voor de Chinese consument, zo meldt het persbureau Bloomberg. Het gaat bijvoorbeeld om Nido-melkpoeder en Damak-chocolaatjes. Nestlé, onder meer bekend van KitKat en Nespresso, hoopt met deze forse uitbreiding van zijn online-assortiment beter in te spelen op de sterke opkomst van webwinkels in China.

Afzwakkende vraag Nestlé

Veel producten van Nestlé zijn al langer in de Chinese schappen te vinden. Het Aziatische land is zelfs de op een na belangrijkste markt voor het Zwitserse bedrijf. De laatste jaren kampt Nestlé er echter met een afzwakkende vraag naar zijn voorverpakte lekkernijen, onder meer doordat veel Chinezen meer zijn gaan letten op gezond eten. Ook doen de Chinezen hun inkopen in toenemende mate online.

Uitbreiding in Nederland

Nestlé maakte enkele weken geleden ook een uitbreiding in Nederland bekend. De onderneming investeert 80 miljoen euro in de uitbreiding van zijn babyvoedingsfabriek in het Gelderse Nunspeet. Nestlé is de grootste fabrikant van levensmiddelen ter wereld. Het bedrijf heeft zijn hoofdkwartier in het Zwitserse Vevey.

Reageer op dit artikel