nieuws

FrieslandCampina stapt in mozzarellamarkt

Fabrikanten

AMERSFOORT – Het Nederlandse zuivelconcern FrieslandCampina stapt in de snelgroeiende markt voor mozzarella. De onderneming neemt daartoe het Belgische Fabrelac over.

FrieslandCampina stapt in mozzarellamarkt
Screenshot Fabrelac
Het overnamebedrag wordt daarbij niet bekendgemaakt. Fabrelac is jaarlijks goed voor de productie van zo’n 30 miljoen kilo mozzarella. Daarnaast is het bedrijf ook actief in de productie van saladekaas, wei-ingrediënten en room. De mozzarella van Fabrelac wordt los verkocht, maar ook door andere partijen gebruikt als ingrediënt, bijvoorbeeld voor op de pizza.  Het Belgische bedrijf is ook actief in de productie voor private label.

Merknamen
Fabrelac gebruikt op de consumentenmarkt de merknamen Purtutti en Kiriti. Daarbij wordt zowel koemelk als buffelmelk gebruikt als belangrijkste ingrediënt. Eerder dit jaar begon de onderneming ook met de productie van lactosevrije mozzarella. Fabrelac omschrijft zichzelf als één van de belangrijkste aanbieders van mozzarella als pizza-topping in Europa.

Kartelwaakhonden
De overname is nog niet definitief. De verschillende kartelwaakhonden moeten zich nog buigen over het samengaan van de ondernemingen.