nieuws

Unilever neemt huidverzorgingsmerk over

Fabrikanten

AMSTERDAM – Unilever neemt het huidverzorgingsmerk Dermalogica over.

Unilever neemt huidverzorgingsmerk over

Dat maakte het concern woensdag bekend, meldt het Financieele Dagblad. Unilever heeft een overeenkomst getekend met de ontwikkelaars van het merk, het Amerikaanse echtpaar Jane and Raymond Wurwand. Hoeveel Unilever betaalt is niet duidelijk. In 2014 had Dermalogica een omzet van $240 miljoen.

Huid
Dermalogica werd in 1986 in Los Angeles opgericht. Het merk en andere verzorgingsproducten onder dezelfde merknaam wordt verkocht in circa tachtig landen. Dermalogica heeft zowel producten voor thuis als voor professionele huidtherapeuten. In schoonheidssalons en spa’s is het merk wereldwijd marktleider.

Belang
Unilever-topman Paul Polman laat weten dat het echtpaar Wurwand een minderheidsbelang zal behouden en betrokken zal blijven bij de verdere ontwikkeling van de producten. Dermalogica-producten claimen vrij te zijn van chemische conserveringsmiddelen, kleurstoffen, alcohol en industriële smeermiddelen.

Reageer op dit artikel