nieuws

FNLI: Bolletje Merk van het Jaar

Fabrikanten

MAARSSEN – Bolletje is door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2015. Nutrilon is het merk dat het beste communiceert met de klant.

FNLI: Bolletje Merk van het Jaar

Dat is bekendgemaakt tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI). Achter Bolletje eindigden respectievelijk Calvé en Pampers. Bolletje is daarmee het sterkste merk in een veld van 88 levensmiddelenmerken.

Aantoonbaar
Het onderzoek werd uitgevoerd door EFMI Business School en GfK. De 88 merken werden beoordeeld op de criteria ‘kwaliteit’, ‘innnovatie’ en ‘expressiviteit’. Daarbij moest het merk zich ook aantoonbaar moeten verbeteren ten opzichte van het vooorgaande jaar.

Categorieën
Voorafgaand aan de uitreiking van de ‘overall prijs’ werden de winnaars in zeven productcategorieën bekendgemaakt:

  • Alcoholische dranken:Grolsch
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Hero
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
  • Kruidenierswaren overig: Calvé
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Chocomel
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten:  Mora
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak:Pampers

Consumenteninformatie
Nutrilon komt als merk met de beste consumenteninformatie. Achter Nutrilon zijn het Hak (plek twee) en Campina (plek drie) die ook uitstekend met de klant weten te communiceren. Deze merken scoren hoog op de mate waarin ze via verpakking, reclame, website en social media nuttige consumenteninformatie geven over ingrediënten, gebruiksinstructies, voedingswaarden en acties. Ten tweede waardeert de consument de informatievoorziening over hoe de producten worden gemaakt en waar de producten/ingrediënten vandaan komen van deze merken. Voor meer info: www.merkvanhetjaar2015.nl.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels