fotoreportage

Fotorepo: Pop-up store Rotterdam CS

Fabrikanten

ROTTERDAM – Op station Rotterdam Centraal is deze week een pop-up store geopend. De winkel onder de naam ‘Heb je even?!’ promoot 2 weken lang drie A-merken en biedt ‘een zintuiglijke, Aziatische beleving’.

Fotorepo: Pop-up store Rotterdam CS

In de pop-up store bereiden koks verse wokgerechten en laten ze reizigers kennismaken met producten van Conimex, Lassie en Engel Foreign Food. Er wordt geproefd, geprobeerd en de kant-en-klare boodschappentas staat klaar om mee te nemen, want de meeste reizigers ‘hebben maar even’.

Relevantie
De winkel is een initiatief van de oprichters van Kortingisleuk.nl en Young Perfect. ‘Met Heb je even?! willen we in eerste instantie A-merken iets nieuws bieden: de overtuigingskracht en relevantie van een winkel voor de prijs van een advertentie. Je kunt echter alleen relevant zijn, als je de behoeften van consumenten centraal stelt. Daarom is Heb je even?! een levende advertentie geworden waar alles draait om ruiken, voelen, proeven, zien, horen en beleven,’ vertelt Jesse Esra van Donk, new business developer van Young Perfect.

7 minuten
‘We hebben gemak en beleving samengebracht, op zo’n manier dat het perfect past in het dagelijks leven van consumenten en inspeelt op hun behoeften. En dat in slechts 7 minuten’, aldus Van Donk. Die 7 minuten staan centraal in de pop-up store. Onderzoek van NS wijst uit dat treinreizigers gemiddeld 7 minuten wachten op de volgende aansluiting. Bijna de helft van die reizigers is een young professional met een druk leven en een grote interesse in trends en internationale belevingen. Bovendien blijkt de herkenning van reclame in wachtsituaties twee keer hoger dan normaal en stelt 80 procent van de treinreizigers reclame op prijs tijdens het wachten.

Andere fabrikanten
Jeroen Lubbers van Kortingsisleuk.nl spreekt na een aantal dagen van een succesvolle actie. ‘Alleen al donderdag hebben zo’n 2.600 mensen wat geproefd in de winkel. Het is de bedoeling om in het nieuwe jaar elke paar weken met iets nieuws te komen, met telkens wisselende A-merkfabrikanten.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels