artikel

Top Tien: meest waardevolle fmcg- en foodmerken

Fabrikanten 5337

NEW YORK – De tien grootste fmcg- en foodmerken ter wereld op een rijtje. Coca-Cola is de nummer één, gevolgd door McDonald’s en Walmart.

Top Tien: meest waardevolle fmcg- en foodmerken

Coca-Cola is het meest waardevolle merk binnen fast moving consumer goods, zo blijkt uit de jaarlijkse ranglijst die Forbes verzamelt van de meest waardevolle merken in de wereld. Die lijst wordt overigens gedomineerd door merken uit de technogologiesector, met Apple, Google en Microsoft als de grootste spelers. Van de fmcg- een foodmerken halen alleen Coca-Cola en McDonald’s de top tien van de algemene ranglijst. Hoogste retailer is Walmart. Hieronder de top tien, met in de laatste kolom de ranking op de algemene ranglijst.

Rank Bedrijf Merkwaarde Branche Forbes
1. Coca-Cola 58,5 Dranken 4
2. McDonald’s 39,1 Fastfood 9
3. Walmart 25,4 Retail 22
4. Budweiser 23,4 Dranken 25
5. Marlboro 21,9 Tabak 26
6. Gillette 20,2 Pers. verzorging 28
7. Pepsi 19,4 Dranken 29
8. Nescafé 16,3 Dranken 32
9. Frito Lay 13,6 Snacks 40
10. Starbucks 11,9 Horeca 45

Omzet in miljarden dollars

Bron: Forbes

De Top Tien-lijstjes op Distrifood.nl worden aangeboden door Distrifood Dynamics.

Distrifood Dynamics is een onlinedatabase van ruim 5000 supermarkten in Nederland. Naast een actueel winkelbestand geeft de databank inzicht in consumentenprofielen en -bestedingen, verzorgingsgebieden, trends en bouw- en verbouwplannen van supermarkten. Voor meer informatie, stuur een mail naar distrifooddynamics@vakmedianet.nl

Bekijk het promofilmpje van Distrifood Dynamics

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels