artikel

Winnaar categorie Zoetwaren & snacks – biscuit en koek: Bolletje Noten & Granenrepen

Events 477

Bolletje Noten & Granenrepen zijn snel een groot succes geworden. De retail herkent de behoefte bij de consument en beloont deze introductie met een Wheel voor de beste introductie in biscuit en koek.

Bolletje Noten & Granenrepen zijn voedzame tussendoorrepen met een hoog gehalte aan vezels. Dat maakt het een ideaal tussendoortje voor onderweg, op het werk of tijdens het sporten. Senior productmanager Susan Koelen: ‘Ze bevatten ruim 50 procent minder suiker dan vergelijkbare repen in de categorie, dus in vergelijking met andere repen met noten en/of granen. Door dit lage suikergehalte helpen ze een suikerdip te voorkomen. De repen zijn voedzaam en helpen het hongergevoel tussen de maaltijden door te stillen zonder een nieuwe suikerbehoefte op te roepen. De voedzaamheid is te danken aan het hoge vezelgehalte. De consument herkent in het merk Bolletje de Nederlandse bakker. Ons ambacht speelt de hoofdrol in alle producten die we ontwikkelen en granen zijn de kern van onze producten.’

Verpakt per zes repen

Bolletje Noten & Granenrepen zijn verpakt per zes repen van 40 gram in een doosje. Er zijn twee varianten: Amandel & Havermout en Hazelnoot & Spelt. Bij introductie kreeg Bolletje een enthousiast onthaal en is het concept door de retail direct omarmd. ‘Samen met de retailers zijn we bezig met het verantwoorder maken van de tussendoor categorie en daar past dit concept uitstekend in. Daarbij hebben wij de introductie fors ondersteund; er zijn bijvoorbeeld al twee tv-flights geweest. We zien nu dat het product het ook goed doet, met een mooie rotatie. De naam is heel duidelijk en ook de koppeling aan het Hollandse gevoel van de naam Bolletje. Je hoeft je niet af te vragen: wat zou hier nou in zitten? What you see is what you get.’

Tussendoortjes Bolletje ook ‘on the go’ beschikbaar

De meeste winkels hebben beide varianten opgenomen. Bij de start was er een lichte voorsprong in distributie voor de variant Amandel & Havermout, maar inmiddels zijn beide varianten even breed opgenomen. Ook in rotatie gaan beide varianten ongeveer even groot.  ‘Natuurlijk kijken we alvast naar de toekomst. Op dit moment heeft Bolletje alle tussendoortjes aangeboden in het out-of-homekanaal. Met de voortgaande blurring tussen
kanalen hebben we besloten dat de tussendoortjes van Bolletje ook on the go beschikbaar moeten zijn. We starten bij de to-go- en city-concepten van de retail, maar zullen ook bij groothandels en in petrol
beschikbaar zijn. Wat betreft een derde variant in de range: die hebben we al op het oog. Die derde variant moet wel on top komen van de huidige omzetten. In 2019 kan die zeker worden verwacht.’

Reageer op dit artikel