artikel

Perfetti Van Melle: ‘Beter contact zorgt voor quick wins in supply chain’

Events

We willen onze handelspartners allereerst hartelijk bedanken voor deze waardering. Dat we ons dit jaar winnaar van de Industributie-trofee mogen noemen, daar zijn we heel erg blij mee. Het is ontzettend mooi om te zien dat retail tevreden is over ons. Een mooiere bevestiging van het feit dat we op koers liggen, is er niet’, zegt Marjon van der Heijden, verheugd en verrast na de p0rijsuitreiking.

Perfetti Van Melle: ‘Beter contact zorgt voor quick wins in supply chain’
Marjon van der Heijden (trade marketing manager Benelux) en Marc van Campenhoudt (sales director Benelux en Frankrijk) van Perfetti Van Melle. Dennis van der Wulp (salesmanager Nederland) ontbreekt op de foto.

Van der Heijden is trade marketing manager Benelux van Perfetti Van Melle. Dat bedrijf behoorde vaker tot de genomineerden. Met name op de criteria accountmanagement en trade marketing gooit de zoetwarenfabrikant al jaren hoge ogen. ‘Afgelopen jaar hebben we met name stappen gezet in supply chain management, stappen die de handel weet te waarderen.’

‘Stonden we vorig jaar nog op een negende plaats, dit jaar klimmen we op dit onderdeel naar de derde plaats. Welke stappen dat zijn? We hebben onder meer quick wins kunnen realiseren door vaker op regelmatige basis met onze partners om tafel te gaan zitten.’ ‘Daarnaast hebben we op het terrein van accountmanagement en trade marketing teams geformeerd die klantspecifiek en aan de hand van nieuwe tools heel gedegen categorieadviezen geven, om de categorie verder te optimaliseren, licht Dennis van der Wulp, sales manager Nederland toe. ‘Daar zetten we ook komend jaar op in. We hebben diverse groeidrivers gedefinieerd en focussen sterk op confrontatie door second placement, portion control en een verdere toename van ons suikervrije assortiment om de consument te verleiden en op die manier de categorie weer te laten groeien.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels