artikel

Imperial Tobacco: ‘We willen de leading tobacco company zijn’

Events

Imperial Tobacco: ‘We willen de leading  tobacco company zijn’

Superblij zijn ze, als dagvoorzitter Jeroen Smit bekendmaakt dat Imperial Tobacco goud heeft gewonnen in de categorie non-food overig. Verbaasd zijn ze – eerlijk is eerlijk – niet helemaal.

Ronald van Bilsen, market manager Nederland: ‘Drie jaar op rij zijn we nu genomineerd, ook in 2014 stonden we op het podium. We leveren dus constante kwaliteit. Mede gezien onze inspanningen van afgelopen jaar is de prijs geen verrassing. Zo zijn we met een mobiele vergaderruimte naar bijna alle hoofdkantoren gegaan om met onze handelspartners te spreken over de aankomende wetswijzigingen in tabak en hebben we daarnaast onze nieuwe schapvisie gepresenteerd.’

Verschil maken

‘Wij willen de leading tobacco company zijn, waar mensen de vrijheid hebben om het verschil te maken. We leggen veel verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid bij onze mensen. Dit bevordert de snelheid en dit wordt zeer gewaardeerd door onze partners.’
Jack Spaans, salesmanager Nederland: ‘We willen dit niveau absoluut vasthouden. In de tabakscategorie willen we ons continu onderscheiden, al zullen we altijd een stapje extra moeten zetten als je kijkt naar de aandacht voor rookwaren bij retailers.’

Verbeterd

‘Er is echter veel verbeterd. En door er zelf meer energie in te stoppen en de samenwerking op te zoeken, krijg je ook meer terug. Tabak is een belangrijke productgroep met een gemiddeld omzetaandeel van 6 à 7 procent, waarin veel verandert. Retail heeft hier zeker oog voor en beseft dat Imperial Tobacco een partij is om over de totale categorie te praten.’

Reageer op dit artikel