artikel

FrieslandCampina Zuivel: ‘Haarfijn aansluiten op strategie retailers’

Events

FrieslandCampina Zuivel: ‘Haarfijn aansluiten op strategie retailers’

Als FrieslandCampina hebben we vorig jaar in alle categorieën stappen gezet’, blikt Edwin Blom, director sales & shoppermarketing, terug op het Industributie-onderzoek. In de categorie zuivel maakt FrieslandCampina de sprong van de zesde naar de eerste plaats, in de totale ranking stijgt het bedrijf van de 53e naar de zestiende plaats.

‘We hebben op accountmanagement een enorme verbeterslag gemaakt. Uitgangspunt in onze aanpak is dat we ons richten op het gezamenlijke doel, van de retailers en van FrieslandCampina. We hebben geïnvesteerd in de juiste mensen en begeleiding om de juiste gesprekspartner te zijn. Daarbij is gekeken naar het team, naar de vaardigheden, naar de retailorganisatie, de specifieke kenmerken per retailer en naar de doelstellingen die we daar wilden realiseren.’

‘Op het terrein van trade marketing hebben we geïnvesteerd in shoppermarketing om de consument nog meer te inspireren. We hebben een stevig team en groeien zowel op het gebied van categorie-optimalisatie als in analytisch vermogen. Supply chain management staat hoog op de agenda. Onze leveringsbetrouwbaarheid voldeed ook niet aan onze eigen normen, maar is nu goed onder controle. We hebben een omslag gemaakt in het fysieke proces en communiceren maximaal met retail mochten zich incidenten voordoen.’

‘We zullen onze conclusies naar aanleiding van Industributie en onze eigen onderzoeken met retail bespreken om te kijken hoe we daarop gezamenlijk willen acteren. We zijn zeer gemotiveerd om die gezamenlijke doelstellingen om te zetten in actie om volgend jaar weer op het hoogste podium te staan. Ik vind dat we als mooi Nederlands bedrijf haarfijn moeten aansluiten op de strategie van de retailers.’ 

Reageer op dit artikel