nieuws

Colruyt investeert in gepersonaliseerde voeding

Buitenland 1941

HALLE (B)- De Belgische discounter Colruyt investeert in technologie waarmee consumenten voeding op maat kunnen kopen.

Colruyt investeert in gepersonaliseerde voeding
Foto: Shutterstock

De Belgische foodretailer doet dat via een deelname in het internationale consortium ‘Personalized Nutrition and Health’. Deze organisatie staat onder leiding van onderzoeksinstituut  TNO en Wageningen University & Research. Behalve die twee instituten maken onder meer FrieslandCampina, Philips (via sensortechnologie) en  supermarktketen Jumbo deel uit van het consortium, zo meldt de Belgische krant De Tijd.

Gericht Voedingsadvies

Colruyt neemt via dochterbedrijf SmartWithFood deel aan het consortium, dat kan rekenen op een jaarlijkse begroting van zo’n €3 miljoen. ‘We nemen deel omdat gepersonaliseerde voeding voor Colruyt Group een belangrijk innovatiethema is’, verklaart Ignace de Nollin, business manager van SmartWithFood, tegenover de krant. De deelnemers aan het consortium hopen partijen vanuit verschillende disciplines op basis van individuele biologische data van mensen tot gericht voedingsadvies te komen.

Voedselintoleranties

Colruyt investeerde al miljoenen in de supermarktapp Smart With Food, waarmee het 2,5 jaar geleden is begonnen. Met deze applicatie kunnen klanten alle producten scannen om te zien of ze matchen met hun voedselintoleranties. Ook kunnen ze met behulp van de app zien hoe ze bijvoorbeeld minder suiker kunnen gebruiken. Colruyt werkt voor de app samen met een team van onder meer diëtisten en data-specialisten.

 

Reageer op dit artikel