nieuws

Aldi Nord klopt Lidl in prijs-kwaliteitsimago

Buitenland 6721

ESSEN – Lidl blijft de hoogst gewaardeerde discountketen van Duitsland. De prijsvechter eindigt voor het 2e jaar op rij op de eerste plek in het grootschalige imago-onderzoek van Servicebarometer AG.

Aldi Nord klopt Lidl in prijs-kwaliteitsimago

Op het voor discounters zeer belangrijke aspect van prijs-kwaliteitsimago wordt de onderneming uit Neckarsulm echter overtroffen door Aldi Nord. Dat meldt het Duitse vakblad LebensmittelZeitung.

Vorig jaar was Lidl eerste

Vorig jaar eindigde Lidl voor het eerst op de 1e plek van het onderzoek, die daarvoor jarenlang in handen was van Aldi Süd. Lidl krijgt met een 2,14 het hoogste cijfer, Aldi Nord en Aldi Süd staan samen op de 2e plek, met ieder een 2,19. In Duitsland geldt een 1 als het hoogste cijfer en een 5 als de laagste score op een rapport.

Edeka wint onder serviceformules

Servicebarometer AG meet discounters, hypermarkten en servicesupermarkten apart. Onder de serviceformules wint Edeka (2,12) voor Tegut en Rewe. Onder de hypermarkten is E-Center de nummer 1 (1,98), gevolgd door Hit (2,07) en Famila Nordost (2,08).

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels