nieuws

Lidl met Klum naar NY-fashionweek

Buitenland 2798

NECKARSULM – Lidl lanceert zijn door topmodel Heidi Klum ontwikkelde modecollectie tijdens de New York Fashion Week.

Lidl met Klum naar NY-fashionweek
Heid Klum in haar atelier. Foto:obs/Lidl

De introductie van de modelijn ‘Esmara by Heidi Klum’, heeft  7 september plaats. Het is voor zowel Lidl als het voormalige topmodel (als modeontwerper) het debuut op een groot internationaal mode-event. De modelijn, met Heidi & The City als thema, ligt vanaf 18 september in de 3200 Duitse en meer dan 10.000 buitenlandse filialen van de discounter waaronder ook de Nederlandse, meldt Lidl in een persbericht.

Collectie geheim

Tijdens de openingsdag van de New York Fashion Week laat Lidl voor het eerst de tot dan toe geheime door Klum ontwikkelde collectie zien. In juni maakte Lidl de samenwerking bekend. Vanaf begin augustus is onder meer op social media de belangstelling aangewakkerd onder de hashtag #LETSWOW.

‘Lidl en Klum inspiratiebron’

‘Lidl wordt tot nu toe niet met mode in verband gebracht. Maar met Heidi Klum als creatieve inspiratiebron en succesvolle modedesigner willen we dat veranderen. #LETSWOW staat voor plezier en mode en zal onze klanten verrassen. We gaan er bovendien vanuit dat onze collectie de modewereld zal verrassen’, zegt Jan Bock, verantwoordelijk voor de inkoop van Lidl Duitsland. Christine Braun van Lidl Nederland: ‘Tot nu toe dachten mensen bij Lidl niet meteen aan fashion.  #LETSWOW staat voor plezier in fashion en is verrassend, net zoals de opwachting van Lidl in de modewereld.’

‘Collectie met wow-effect’

Het resultaat kan zich volgens de discounter laten zien. De collectie wordt volgens  de discounter net zo veelzijdig als topmodel Klum, met zogenaamde ‘urban looks en een wow-effect’. De kledingcollectie bestaat onder meer uit een blazer, topjes, skinny jeans en een leren bikerjack. Kleuren variëren van ‘lichtend’ blauw tot warm cognac. Volgens Lidl overtuigt de collectie door kwaliteit en prijs. Die varieert van €8 tot €25. Alleen het echt leren bikerjack is met €60 duurder. ‘Ik wilde mode met een wow-effect creëren, die makkelijk is te combineren en er iedere vrouw leuk laat uitzien, en dat tegen een lage prijs’, aldus Klum. Naast kleding (in de maten 36 tot 44) zitten er ook accessoires en schoenen in het assortiment.

Ook in Nederland

De verkoop start 18 september. Naast de 3200 filialen van Lidl in Duitsland wordt de collectie in meer dan  10.000 filialen in 28 landen aangeboden waaronder in Nederland. De klant kan bovendien in drie online shops terecht. Lidl introduceert de collectie in Nederland met een ‘eigen fashionweek’, maakte de discounter begin juni bekend. Op Lidl.de/fashionweek loopt de countdown tot de onthulling van de collectie in september.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels